رضا کاسب کار

" Reza Kaseb Kar " ArtWorks

مقاله / چند نکته‌ی جالب در چند لوگو

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ

carrefourlogo.jpg


||دریافت مقاله در ادامه مطلب||

شما می‌توانید تصاویر مخفی زیرکانه‌ای را در این نشانه‌های معروف پیدا نمایید.
احتمالاً شما دفعات بیشماری این نشانه‌های معروف را بر روی بیل بوردها، وسایل نقلیه، در خوارو بار فروشی، و غیره دیده‌اید. ولی در هر کدام از آنها نکته‌ای بیش از آنچه در وهله‌ی اول به چشم می‌آید وجود دارد. با کمی دقت در این نشانه‌های شناخته شده، تصاویر و پیام‌هایی را کشف می‌کنید. این طرح‌های مبتکرانه را ببینید که چگونه خیلی زیرکانه از فضای منفی و خطاهای چشم بهره برده‌اند تا پیامی غیر مستقیم را ارائه دهند.

 


فدکس (FedEx)

mr_8c8e16dd6971da.jpg

فدرال اکسپرس (Federal Express) شرکتی پیشگام در خدمات لجستیک (مدیریت جریان کالا ‍، اطلاعات و یا هر نوع منابع دیگر)  در آمریکا است که از سال ۱۹۹۴ نام فِدِکْسْ (FedEx) را برای خود انتخاب کرد. این نشانه به نظر خیلی ساده می‌آید، ولی اگر به فضای سفید بین حروف "E" و "X" در "EX" دقت کنید، می‌بینید که از آنچه فکر می‌کردید پیچیده‌تر است. آیا می‌توانید پیکان را تشخیص دهید؟




mr_a9339c9774eda4.jpg

توستیتوس (Tostitos)

نشانه‌ی این چیپس‌های محبوب میهمانی به پشت خیلی از باربیکیوها نصب شده است، ولی شاید هرگز به جشنی که در میان حروف آن نهفته‌ است توجه نکرده باشید. دومین و سومین حرف "t"، یک برگ چیپس را بر بالای یک حرف "i" گرفته‌اند که نقطه‌ی حرف "i" یک کاسه از سس سالسا است. یام!


ori_6b6421e635b056.jpg

تور دور فرانسه (Le Tour de France)
نشانه‌ی این تور دوچرخه سواری که معروف‌ترین و با اعتبارترین مسابقه‌ی دوچرخه سواری جهان است، برای دوچرخه سواران و غیر دوچرخه سواران به عنوان سمبلی از آن اتفاق، بسیار آشنا است. با این حال شاید شما به جذاب‌ترین جنبه‌ی این نشانه توجه نکرده باشید. با دقت بیشتر متوجه فردی می‌شوید که در حال راندن یک دوچرخه است؛ دایره‌ی زرد رنگ، چرخ جلویی و حرف "R" بدن فرد است.



mr_3d3d4fefdada7e.jpg

آمازون (Amazon.com)
سایت آمازون (Amzon.com) به یک محل مراجعه برای کارهای تجاری و بازرگانی تبدیل شده است. مشخصاً یک فلش زیر این نشانه قرار دارد، ولی آیا تابحال به معنی آن توجه نموده‌اید؟ نگاه کنید که فلش از کجا شروع و به کجا ختم شده است: "a" و "z". گویی پیام پنهان آن چنین است که آمازون، هر چیزی که شما جستجو نمایید را از حرف a تا حرف z عرضه می‌کند.

 


شکلات کیسز (Hershey’s Kisses)

mr_81c2654a43fa1d.jpg

شکلات کیسز (نشانه‌ شکلات کیسز خیلی ساده به نظر می‌رسد، ولی به نشانه نوشته‌ی KISSES توجه کنید، شکل یک شکلات کیس را بین حروف "K" و "I" می‌بینید.


شکلات تابلرون (Toblerone)

ori_858d06965c4941.jpg

با دقت در این تصویر، یک خرس به صورتی تقریباً مبهم در کوهستان ماترهرن (Matterhorn ) قابل تشخیص است. دلیلش این است که شکلات تابلرون در شهر برن، کشور سوئیس تولید می‌شود. شهری که احتمالاً  به خاطر نام خرس (bear) اینچنین نام گذاری شده است.



بیگ تن (BigTen)

mr_2f05519da891a2.jpg

دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا  یا پن استیت (Penn State ) یازدهمین عضو کنفرانس ورزشی دانشگاهی شد، از این رو عدد 11 در نشانه‌ی بیگ تن جایگذاری شده است. البته این تا زمانی بود که دانشگاه نبراسکا- لینکلن (Nebraska–Lincoln ) به عنوان دوازدهمین عضو به این کنفرانس اضافه شد و موجب طراحی نشانه‌ی دیگری در دوره‌ی جدید شد.


شرکت هوایی نورث وست (Northwest Airlines)

ori_74c716eb29bd61.jpg

قبل از صحبت درباره‌ی دلتا (حرف چهارم زبان یونانی که مثلثی شکل است)،  باید گفت که نشانه‌ی نورث وست (Northwest) در نوع خود یکی از بهترین‌ها است. حرف "N" و "W" درون دایره به خوبی قابل تشخیص هستند. ولی آیا می‌دانستید که خود دایره به عنوان یک قطب نما عمل می‌کند؟ و حدث بزنید فلش در گوشه‌ی بالا سمت چپ (یا در ابتدای حرف w) به چه سمتی اشاره می‌کند؟



گود ویل (Goodwill)

goodwill.jpg

در این نشانه آنچه شبیه یک صورتک خندان دیده‌ می‌شود، از طرفی یک حرف g هم هست که اول نام گودویل می‌باشد. اگر اینگونه به آن بی‌اندیشید، برداشتی کاملاً متفاوت از آن خواهید داشت.



باغ وحش پیتزبورگ و آکواریم پ.پ.ج (Pittsburgh Zoo & PPG Aquarium)

pittsburghzoo.jpg

در نگاه اول بیدرنگ درخت را می‌بینیم، ولی با کمی دقت، استفاده‌ی عالی طراح از فضای سفید واضح می‌شود. تعداد زیادی موجود زنده در این نشانه هست، که آن را برای ترکیب یک باغ وحش- آکواریم بسیار مناسب ساخته است.



کرفور (Carrefour)

کرفور، نام  فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرانسوی، به معنی "تقاطع" یا " چهار راه" است. دو پیکانی که در دو سمت مخالف هم حرکت می‌کنند، شاید اشاره‌ای به نام فروشگاه داشته باشند، ولی همچنان یک حرف "C" بزرگ در فضای سفید نهفته است.

ارکستر سمفونی لندن
(London Symphony Orchestra)

lsologo.jpg

carrefourlogo.jpg

این نشانه‌ی در ظاهر ساده هم سه حرف اول ارکستر سمفونی لندن (London Symphony Orchestra) را در بر دارد و هم یک رهبر ارکستر را نشان می‌دهد که در دست راستش یک چوب رهبری گرفته است.


علامت دانشگاه ایالتی واشنگتن یک یوزپلنگ است، ولی قرار دادن تصویر واقعی یک یوزپلنگ در نشانه، خیلی کسل کننده است. در عوض، در این نشانه، یک یوزپلنگ با اغراق حروف "W"، "S" و "U" خلق شده است.

wsulogo.jpg


ترجمه: رعنا رسول‌زاده
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ
  • رضا کاسب کار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی